Wat heb je nodig
De volgende zaken ontvang je van Kodision:
- VPN-account
- Server-IP adres voor de ontwikkelserver
- Netwerk pad voor doorzetten van formulieren
Om verbinding te kunnen maken met de ontwikkelomgeving moet een VPN-verbinding worden opgezet. Vervolgens kun je met de ontwikkelomgeving verbinden.
Ontwikkel/Beheer-omgeving
In de ontwikkel/beheer omgeving kun je formulieren maken, testen en doorzetten naar acceptatie en productie.
Ook heb je hier toegang tot SCWF.
Om verbinding te kunnen maken, dien je eerst met de VPN te verbinden.
Vervolgens kun je een verbinding opzetten en binnen de ontwikkelomgeving je taken uitvoeren.
Verbinding maken
Zodra de VPN verbinding tot stand is gebracht, kun je verbinden met een van de shared-hosting omgevingen.
Dit moet via RDP. Om te verbinden met een server die RDP gebruikt, gebruik je het in Windows ingebouwde programma Remote Desktop Connection (ook wel bekend als terminal services).
Dit programma staat onder Start > W > Windows Accessoires > Remote Desktop Connection
Het programma is ook te starten door direct na het openen van het startmenu of via een uitvoeren-venster “mstsc” in te voeren.
Vervolgens voer je het IP adres in van de gewenste shared hosting omgeving in (productie of acceptatie). Nu kun je inloggen middels de gegevens die je van TS hebt ontvangen.
Let op: de gebruikersnaam dient vooraf “tfhosting\” te bevatten.
Omgevingen uitleg
De omgevingen zijn onderverdeeld in groepen.
Deze groepen zijn:
IP | Doel |
- | Shared hosting preproductie/acceptatie* |
- | Shared hosting productie* |
172.20.1.x | Ontwikkel/beheeromgeving |
Om toegang te krijgen tot de shared hosting omgevingen, kun je autorisatie aanvragen via support.kodision.nl
* Deze omgevingen zijn niet direct toegankelijk. Wil je een formulier doorzetten? Lees dan verder.
Formulieren doorzetten
Middels de Windows-shares is het mogelijk om bestanden door te zetten naar de acceptatie en productie omgevingen vanuit de ontwikkelomgeving.
Het netwerk-pad van deze gedeelde map krijg je van de beheerders bij de oplevering/aanvraag shared hosting. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan direct contact met ons op.
Vanuit je eigen omgeving kun je vervolgens de mappen en bestanden direct kopiëren en overzetten.
Enkele uitzonderingen hierop zijn bijvoorbeeld bestanden in de Website map en de TF Settings.
Als er hierin wijzigingen moeten worden gedaan, dien je een serviceverzoek aan te maken bij https://support.kodision.nl/support/catalog/items >Shared-hosting
Wachtwoord wijzigen
Er zijn meerdere methoden beschikbaar om het wachtwoord te wijzigen. De eerste, is door in te loggen op de remote omgeving van shared hosting, en dan vervolgens CTRL+ALT+END in te voeren.
Hier kun je (zoals in bovenstaande afbeelding) vervolgens het wachtwoord aanpassen.
Let op: Gebruik geen simpel of eenvoudig wachtwoord. Bewaar het wachtwoord op een veilige plek.
Gebruik geen repetities die makkelijk te raden zijn.
Voorbeelden van eenvoudige wachtwoorden:
Sharedhosting1
admin1strat0r
login123
Mocht het inloggen niet (meer) mogelijk zijn, dan dien je eerst een aanvraag wachtwoord reset te doen via support.kodision.nl
Aanmelden service request
Het aanmelden van een service request gaat via support.kodision.nl
Log hier in met je eerder ontvangen inloggegevens.
Klik op “Servicecatalogus” en vervolgens “Shared Hosting”.
Selecteer vervolgens het soort verzoek en vul de velden in.
Weet je niet zeker welk onderdeel je moet kiezen, kun je het verzoek eventueel ook aankaarten via de chatbot.
Mocht dat ook niet werken, dan staan wij telefonisch voor je klaar op 026 365 356 0.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren