In dit artikel wordt een voorbeeld gemaakt over hoe een afspraak kan verplaatsen met de afspraakplusmodule van TriplEforms i.c.m. orchestra.
Voorbeeldscenario wordt in 5 stappen uitgewerkt; Voorbeeld scenario is bijgevoegd als bijlage.
Stap 1 ophalen clientId
In dit voorbeeld vragen we het clientID uit om afspraak op te kunnen. Normaal zouden we dit via een query string doen. De gebruiker zou dan het formulier via een link uit zijn mail starten. In dit testvoorbeeld vullen we het nummer handig in;
Het ClientID kan je vinden bij de corfirm processor wanneer je een afspraak maakt deze komt terug als resultaat;
Stap 2 ophalen afspraak
Haal op basis van het ClientID de afspraak op
Stap 3 afspraak kiezen
Omdat je meerdere afspraken bij van een persoon kan hebben moet je de afspraken in een lijst weergeven;
lees de groep uit in een radio button van het afspraak ophalen uit stap 2;
Nu komt een lastig gedeelte, omdat we meer gegevens nodig hebben voor het opnieuw plannen moeten we die komma gescheiden als waarde van radiobutton opslaan, zodat we er later iets mee kunnen doen.
Maak een komma gescheiden lijst in de key kolom.
Voorbeeld runtime
Stap 4 Nieuwe afspraak plannen
We gaan nu een nieuwe afspraakplannen op basis van uit de afspraak gekozen, locatie en product
Omdat we meerdere waarde nodig hebben uit het gekozen product uit stap 3 moeten we deze waardes eruit spillten;
Maak een split functie aan en zet de waarde in een groep;
[*Split(afspraak;waarde;;[#GeplandeAfspraken_1.Afspraken.key])]
Sla ze daarna op een variabele om de waarde uit het geheugen ook echt op te slaan;
Geef het productId en locatieId mee aan de customer control voor het maken van een afspraak en zet de keuze om een product en locatie te kiezen op false
Voorbeeld runtime
Stap 5 afspraak verplaatsen
Nu alle gegevens bekend zijn, kunnen we de afspraak verplaatsen;
Haal de gegevens op uit de juiste formulieren.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren